פרויקט הארכת כביש 6 ממחלף סומך עד לבית העמק עולה שלב: ועדת המכרזים הבין משרדית פרסמה אמש (שלישי) מכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של המקטע לתקופה של כ-34 שנה. הפרויקט, שנועד לחבר את הקריות וערים נוספות בצפון למרכז הארץ, נאמד בכ-3 מיליארד שקל, ופתיחתו מתוכננת לשנת 2028. בשלב זה עברו את הליך המיון המוקדם שבע קבוצות.
מלבד עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, וכלל הרכיבים המשלימים, עבודות ההקמה יכללו גם שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק), ותישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. אורך המקטע החדש הוא כ-22 קילומטרים של כביש דו מסלולי תלת נתיבי.
בתוך כך, משרד התחבורה הודיע כי הממשלה אישרה את הצעתה של שרת התחבורה מירי רגב להעניק הטבה לנוסעים בכביש החדש, כחלק ממאמץ הסיוע לתושבי הצפון בעקבות המלחמה. בשיתוף עם ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן, הוחלט להעניק הנחה של כ-40 אחוז מגובה האגרה למשתמשים בתדירות גבוהה במקטעים החדשים, כך, במסגרת חוזה הזיכיון, תינתן הנחה לרכב פרטי שנסע 20 מקטעים ומעלה בחודש.
שרת התחבורה מירי רגב: "אנחנו מציינים היום עוד שלב משמעותי בדרך להארכה נוספת של כביש 6 צפונה, שתתרום לחיזוק הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ. זהו פרויקט שעליו נאבקתי ואישרתי בתקציב הממשלה, ואמשיך לדחוף ליציאה מהירה לביצוע. משרד התחבורה בראשותי מחויב לחיזוק הצפון. השבוע פתחנו את כביש עוקף עפולה, ולפני שבוע הפעלנו מחדש את נמל התעופה חיפה. הצפון יחזור לפרוח ולשגשג. משרד התחבורה ייספק לו את המנוע התחבורתי הדרוש לצמיחה כלכלית וחברתית".