מתי ראשי העיר במעלות והסביבה יגידו די לרעש האופנועים ולנהיגה המסוכנת??
אפשר שקט בבקשה? המשרד להגנת הסביבה ועיריית "נוף הגליל" יוצאים בפרויקט 'העיר השקטה' במסגרתו יוצבו ברחבי העיר מצלמות המתעדות רעש חריג ומבצעות אכיפה אוטומטית באמצעות שליחת קנסות אל גורמי הרעש, בדומה לפעולת מצלמות המהירות המשטרתיות.
רעש אופנועים וקטנועים
בישראל כמעט ולא קיימת אכיפה של רעש שנוצר מהאגזוז של כלי רכב דו-גלגליים וכך נוצר מצב שמאפשר לבעלי כלי רכב דו-גלגליים לבצע התאמות לאגזוז שיגבירו את רמת הרעש שנוצר ממנו, האכיפה כמעט ולא קיימת נגד הרוכבים במהלך הנסיעה על הכביש וגם לא ברמת המוסכים שמבצעים את ההתאמות.
הרעש שנוצר מהווה מטרד וגורם לנזקים :
- למי שגר ועובד בסמוך לכבישים סואנים.
- לנוסעים אחרים בכביש.
- להולכי רגל.
- לבעלי חיים.
הנזק שנוצר כולל בין היתר פגיעה בבריאות הפיזית והנפשית של האדם, עליה ברמת הלחץ, ירידה באיכות החיים, פגיעה בשווי נכסים שנמצאים בסמוך למוקד הרעש.
הרעש גם מגדיל את הסיכוי לסכסוכים ומריבות בין נוסעים על הכביש ובין שכנים שגרים בסמוך לרוכבי דו גלגלי.
המשטרה כמעט ולא אוכפת את תקנות הרעש למרות שהיא יכולה ומסוגלת, כל נושא האכיפה נגד רוכבי דו גלגלי נמצא בתחתית סדרי העדיפויות.
אופנוע רועש במיוחד יכול לחלוף ליד ניידת משטרה ללא חשש.
משרד התחבורה ושאר גורמי האכיפה מגלים אדישות ורפיסות בכל הקשור לאכיפה וקידום תקנות וחוקים להגבלת רמת הרעש ומניעתו.
מדוע רוכבי דו גלגלי משדרגים את האגזוז (מגבירים את הרעש שלו) ?
- ככל שהאופנוע מייצר יותר רעש הנוכחת שלו על הכביש יותר בולטת ומאיימת על שאר כלי הרכב.
- רוכבים רבים נהנים לרכוב על אופנועים רועשים.
- רוכבים רבים מעדיפים שהאופנוע יהיה כמה שיותר רועש כדי לתת התראה לנהגים שנמצאים בסמוך אליהם.
האם אפשר להפחית את רמת הרעש מכלי רכב דו-גלגליים ?
כנראה שכן ויפה שעה אחת קודם.